En heldag med Fanica och lite annat

I lördags hade Fanica en heldag med barnen som jobbar på kyrkogården. Tillsammans med barnen åkte vi buss till Cochabambas utkant för att spendera dagen där. Dessa barn som är i riskzonen för att hamna på gatan fick undervisning om sex, droger och alkohol i ett förebyggande syfte. Utöver det fick de mat att äta, skratta och ha kul tillsammans och dagens höjdpunkt: bada. 

Emanuel i mitt team filmade lite under dagen och klippte ihop denna video här under. En film som sammanfattar det vi fick vara med om. 
 
Vi har även under veckan gjort massa annat kul. Jag har dock blivit förkyld och mår inte jättebra, men i vilket fall. I onsdags var vi på bio. 2 biljetter för 1 (på onsdagar) och eftersom bion inte är dyr alls jämfört med Sverige så hoppas jag på fler biobesök i framtiden. The martian blev det och självklart var den dubbad till spanska. Den var dock bra ändå, så helt ok. Förutom bio så var vi igår på hembesök med Fanica där vi besökte familjer i utkanten av Cochabamba. Vi besöker familjerna till de barnen som jobbar på kyrkogården och familjernas situationer är svåra att förstå men de har de inte lätt och det känns i hjärtat när man får höra deras berättelser. 
 
Nu i helgen som kommer så firar kyrkan här 25 år, så det blir firande hela helgen, vilket ska bli spännande. Hoppas ni får en bra helg där hemma. Det hoppas jag att jag får också. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Linnea i Bolivia

Den 3:e september far jag iväg för att i 8-9 månader vara bosatt i Bolivia som ligger på andra sidan jorden i Sydamerika. Jag går en bibelskola vid namn Testa Mission vilket betyder att jag i Bolivia kommer att göra just det: testa mission. Testa mission har en egen Boliviablogg som jag tycker att ni ska följa men genom att läsa denna bloggen får du följa mina tankar, känslor och dagar i Bolivia.

RSS 2.0