Dop, ägg i håret och spanska.

I söndags var gudstjänsten lite annorlunda. Ett antal person hade bestämt sig för att döpa sig och Natalie i mitt team fick helt plötsligt vara med och döpa dessa personerna. Det var såååå häftigt! Det skedde uppe på taket, i en liten bassäng, samtidigt som låten "Jag har beslutat att följa Jesus" spelades på spanska. Nästan som i Sverige ungefär. Men bara nästan. 

I måndags var det en av ungdomarna här som fyllde år och det var då dags för en överraskningsfest, och självklart hemma hos svenskarna. Så Gretel som fyllde år blev glatt överraskad av svenskt fika, ägg i håret, tårta i ansiktet och ungefär 25 andra personer som var där för att fira henne. Det var fullt hus men verkligen trevligt. Det blev en lyckad kväll trots att jag var trött. Problemet här är att man inte får gäspa. Det är fel för då anses man vara uttråkad. Och trots att jag gäspade alltför många gånger så hade jag roligt. Jag var bara lite trött. 

De andra dagarna nu har vi inte gjort så mycket. Vi har råpluggat spanska och fortsätter med det. Vi läser böcker och har boksamtal. Vi har träffat en av pastorerna och haft lektion med honom, vilket var intressant tycker jag(sådant tycker jag ju om). Annars tar vi det rätt lugnt. Ikväll ska vi spela volley om allt går som planerat, och det ska bli kul.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Linnea i Bolivia

Den 3:e september far jag iväg för att i 8-9 månader vara bosatt i Bolivia som ligger på andra sidan jorden i Sydamerika. Jag går en bibelskola vid namn Testa Mission vilket betyder att jag i Bolivia kommer att göra just det: testa mission. Testa mission har en egen Boliviablogg som jag tycker att ni ska följa men genom att läsa denna bloggen får du följa mina tankar, känslor och dagar i Bolivia.

RSS 2.0