En stund med Jesus.

Igår började vi vår dag med att åka in till Cochabamba. Vi gick runt i stan, åt ute och spendera tid på La Cancha. La Cancha är en stor marknad som finns här i Cochabamba och storleken är brutal. Jag hittade ändå rätt bra trots att jag var där en gång för två år sedan. Det är lätt att gå vilse men det slapp vi igår och jag hoppas det fortsätter på den vägen. Annars gjorde vi inte så mycket förutom att bara ta det lugnt och umgås med lite bolivianer på kvällen(fast jag gick och la mig tidigt såklart). 

Idag började vår dag likadant men resemålet för dagen var inte La Cancha utan Jesus. Vi åkte upp på berget för att hänga tillsammans med Jesus en stund. Jesusstatyn här är större än den i Brasilien så jo, det är lite häftigare skulle jag säga. En sak som jag gillar med Cochabamba är just Jesus. För vart jag än är: i Sacaba eller i Cochabamba så ser jag Jesus. Det är mer symboliskt men en påminnelse om att Jesus alltid är där.

Vi tog massa kort och hade allmänt skoj tillsammans. Jag som älskar att upptäcka saker och se mer av staden tyckte det var oerhört spännande trots att jag varit där innan. Utsikten från berget är verkligen underbar och jag älskar det. Jag har länge känt att jag vill hem för saknaden tycker jag är hur jobbigt som helst. Men idag när jag åkte ner ifrån berget och såg ut över Cochabamba kände jag ändå för första gången att jag vill vara här. Jag tycker om Cochabamba och jag vill vara här. Det är jobbigt. Men jag vill vara här ändå. 

I eftermiddag har olika ledare och pastorer varit hemma hos oss för att lära känna varandra genom att fika. Fika är det alla svenskar gör så vi var tvungna att baka. Vi har idag har fått mer information om vad vi ska göra och vad som kommer att hända under vår tid här. Dessa människor är verkligen häftiga och ikväll ska vi lära känna varandra ännu mer genom att gå ut och äta. Det ska bli spännande. 
Frid/. 










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Linnea i Bolivia

Den 3:e september far jag iväg för att i 8-9 månader vara bosatt i Bolivia som ligger på andra sidan jorden i Sydamerika. Jag går en bibelskola vid namn Testa Mission vilket betyder att jag i Bolivia kommer att göra just det: testa mission. Testa mission har en egen Boliviablogg som jag tycker att ni ska följa men genom att läsa denna bloggen får du följa mina tankar, känslor och dagar i Bolivia.

RSS 2.0