Sushi utan fisk, choklad och cherimoya.

Det har ändå hänt en del sen jag skrev någonting här sist. Vi har inte kommit igång med vårt riktiga schema ännu, vi pluggar fortfarande spanska 4/7 dagar i veckan. Vi har däremot hunnit med både det ena och det andra. Jag har för första gången i mitt liv ätit sushi som egentligen inte heller var sushi för sushin var utan fisk. Jag har för första gången dekorerat choklad genom att måla med mitt pekfinger och glitterpulver. Och de som känner mig vet att jag inte är en chokladälskare direkt. Anledningen är däremot bättre än så. Imorgon ska vi på ett bröllop här i Sacaba, vilket ska bli spännande! Och jag och tjejerna i mitt team fick äran att hjälpa till med bakelserna. Jag har varit på bröllop i Sverige, absolut, men ett bolivianskt bröllop har jag aldrig varit på heller så det blir mycket nytt denna veckan.

I eftermiddags åkte jag och Emanuel in till Cochabamba för att upptäcka den stora marknaden La Cancha lite mer. Målet var egentligen att hitta en väska till mig som gör att jag lätt kan transportera exempelvis min kamera utan att någon vet att den är där, men någon väska hittade jag inte. Iallafall inte någon som tilltalade mig. Det blev lite andra inköp istället som en Zampoña, en panflöjt. Japp, så det blir ett projekt att försöka sig på det där. Jag köpte även Cherimoya, en frukt som måste ha kommit direkt från himlen, och mannakort med bibelverser på. Kameran tog jag med mig så det blev ett halvt projekt att ta kort på både det ena och det andra på marknaden också. Mitt mål innan jag åker hem i maj är att lära mig marknaden hyfsat bra. En fyra gånger stor fotbollsplan, om inte större, fylld med gångar hit och dit gör det inte lätt att hitta men en dag så kanske. 

Imorgon är det lördag och nya äventyr väntar. Det ser jag fram emot. 
Frid/. 










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Linnea i Bolivia

Den 3:e september far jag iväg för att i 8-9 månader vara bosatt i Bolivia som ligger på andra sidan jorden i Sydamerika. Jag går en bibelskola vid namn Testa Mission vilket betyder att jag i Bolivia kommer att göra just det: testa mission. Testa mission har en egen Boliviablogg som jag tycker att ni ska följa men genom att läsa denna bloggen får du följa mina tankar, känslor och dagar i Bolivia.

RSS 2.0