Vardagens äventyr

Veckorna har rullat på som vanligt sen vi hade vårt sportlov. Redan nu denna vecka infinner sig påsken och vi är lediga ännu några dagar. Mina teamkompisar stannar här i Cochabamba och jag flyger imorgon till Santa Cruz här i Bolivia för att umgås med några vänner, vilket jag verkligen ser fram emot. Det ska bli så skönt att få komma bort ett tag och få ny energi till att fortsätta vardagen här borta. 

Det är två månader kvar och många av oss känner oss rätt färdiga här borta på ett sätt ändå. Men dagarna går och varje dag är bra. Varje dag har något som de andra dagarna inte har. Det är ändå fantastiskt att få vara i ett annat land och få ta del av allt där. De senaste dagarna har jag ätit så mycket jordgubbar som jag bara kan få i mig. Jag har fått pyssla och leka med barnen på kyrkogården. Jag har fått umgås med massa bolivianska kompisar, både ute på stan och hemma i lägenheten. Jag och Kristina har fått lära oss dansa en typisk boliviansk dans, även om det inte kanske gick riktigt som det skulle. Jag har fått umgåtts med mina svenska vänner, både genom att gå ut och äta och gå på bio, men även genom att sitta ensamma och prata om livet. Jag har fått lära mig laga en typisk boliviansk maträtt vid namn Pique Macho och jag har även fått uppleva jordbävningar. Dagarna går på och det finns alltid något nytt att lära varje dag. 

Imorgon åker jag som sagt iväg och jag kommer befinna mig där fram tills måndag eftermiddag. Det kommer nog bli en underbart bra resa. Hoppas allt är bra med er där hemma också, och att ni får en bra påsk med allt vad det innebär. Ni får gärna fortsätta be för mig. Be att resan ska gå bra och att jag ska få känna av Guds vilja mer i min vardag, att jag ska få se mer av andens ledning i vardagen. 
Frid/Linnéa 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Linnea i Bolivia

Den 3:e september far jag iväg för att i 8-9 månader vara bosatt i Bolivia som ligger på andra sidan jorden i Sydamerika. Jag går en bibelskola vid namn Testa Mission vilket betyder att jag i Bolivia kommer att göra just det: testa mission. Testa mission har en egen Boliviablogg som jag tycker att ni ska följa men genom att läsa denna bloggen får du följa mina tankar, känslor och dagar i Bolivia.

RSS 2.0